Cīnās Medņu trases dubļu vannās
Īsi pirms Jāņiem, no 20. līdz 22. jūnijam, Rugāju apkaimē norisinājās 4×4 Ziemeļeiropas zonas čempionāta 2. posms un Latvijas atklātā Trofi reidu čempionāta 2. posms “Rugaji Trophy 2014”.
Piektdiena, 20.jūnijs, sākās ar reģistrāciju, tehnisko komisiju un administratīvo komisiju, un jau vakarā notika neliela iesildīšanās, kuras laikā sportisti varēja pārbaudīt gan savus dzelzs rumakus, gan pielijušās Rugāju dubļu vannas. Medņu trasē ieradās arī moto piedzīvojumu klubs “apPasaule”, kas rīko Latvijas čempionāta piedzīvojumu enduro posmu Adventure Enduro. Šis bija sezonas pirmais posms, kas piepulcēja klāt apmēram 40 tehnikas vienības - kvadraciklus un solo motociklus. Kopējais dalībnieku skaits sacensībās bija 70 ekipāžu. Skatītāji, kuri uz šīm sacensībām dodas katru reizi, redzēja, ka sacensību organizatori Jānis Auziņš un Mārtiņš Lilienfelds kopā ar savu komandu ieguldījuši lielu darbu trases pārkārtošanā, un sportistiem bija iespēja meklēt jaunus izbraukšanas ceļus un trajektorijas. Arī orientieristi piedzīvoja patīkamu pārsteigumu - viņu kontrolpunktu meklējumi aizveda arī uz senlietu muzeju “Saipetnieki”. Laika apstākļu dēļ brauciens dāmām ar kvadracikliem izpalika, taču dubļu skrējienā piedalījās 30 vīri un 6 dāmas. Noslēgumā septiņi laimīgie biļešu īpašnieki tika pie vērtīgām balvām, kas bija iegādātas 800 eiro vērtībā. Skatītāji kļuva par šova dalībniekiem, ķerot organizatoru gaisā uzmestās cepurītes ar sacensību logo, un atslēgu piekariņus. Dubļu ērgļa kausa izcīņā uzvaras ieguva Romāns Jermolajevs ar Innu Stecko standarta ērgļu kategorijā. Ģirts Gailītis ar Edgaru Miķelsonu lielo ērgļu kategorijā, savukārt mazo ērgļu kategorijā ātrākie bija Vadims Seleckis ar Sanitu Selecku. Ar kvadraciklu ātrākais dubļu ērgļa kausa izcīņā bija “Silmaču” saimnieks Ainārs Birkovs. Sestdienas vakarā ballē spēlēja grupas “Dabasu Durovys” un “R.P.M.”
Kausi uzvarētājiem. Gulbenē SIA “Kopa” darinātie stikla kausi ar sacensību logo un medaļas, tāpat kā dāvanu kartes un citas balvas, pienācās uzvarētājiem.
Pēc finiša komandu braucienā. Aivars Vilcāns un Intars Veigulis no Preiļiem sacensībās nebrauca augsta rezultāta dēļ, bet gan sava prieka pēc. Puiši atzina, ka desmit ballu sistēmā šai trasei var dot augstāko vērtējumu. “Cepuri nost organizatoriem!” teica sportisti, atzīstot trasi par pārdomātu, jo tajā ātrie posmi mijušies ar grūti izbraucamajiem.
Nogrims? Nenogrims? Purvainajā trases posmā bija visvairāk skatītāju, taču visgrūtāk tajā klājās lielā ērgļa braucējiem. Arī Rēzeknes komanda cīnījās, cik spēja, līdz auto no dubļu gūsta tomēr izķepurojās.
Lielais dubļu ērglis. Tajā startēja arī auto ar 776. numuru, kurā brauca Ģirts Gailītis un Edgars Miķelsons. Šie autosportisti izcīnīja godpilno 1. vietu. Viņi trasi atzina par labu un izbraucamu, taču tieši šī vieta sagādāja problēmas daudziem - dubļos reizēm sagrima pat divas, trīs automašīnas vienlaikus.
Cīnās Viļņa Zeizas un Artūra Meļņa ekipāža. Viņi startēja TR3 klasē. Pieredzējušais braucējs Vilnis Zeiza atzina, ka sacensībās Rugājos viņam patīk, jo trase ir izbraucama un laba. Viņš ir pieredzējis sportists - startējis daudzās sacensībās Krievijā, guvis daudzas uzvaras. Viņš pats būvē arī mašīnas, ar kurām droši var doties šādos dubļu braucienos.
Palīgā! Kad nelīdzēja vinčas, trepes un citi palīglīdzekļi, auto mēģināja stumt, nebaidoties, ka būs pilnas acis ar dubļu šļakatām. Daudz līdzjutēju bija arī šai automašīnai, kura trasē devās ar neparastu nosaukumu - “Pīrādziņš”.
Kur seklāks? Eduards Grāvītis ar savu kvadraciklu izmēģināja gan vienu, gan otru trases posmu, par labāku tomēr atzīstot braukt pa upes gultni.
Lai tīrs! Pie “Silmaču” ūdens mucām un mazgātājiem veidojās pat rinda, īpaši pēc braucēju finiša, kad dažu spēkratu grūti atpazīt bija pat pašiem saimniekiem.
Filmē braucienus. No “Silmaču” autopacēlāja filmētāji trasi varēja pārredzēt labāk, tāpēc jācer, ka uzņemtie kadri ieies vēsturē.